معرفی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات

You are here

معرفی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات

دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات از سه گروه زیرساخت شبکه و امنیت اطلاعات، مرکز داده  اینترنتی و نرم افزار و معماری سازمانی تشکیل شده است.

وظیفه دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات پیکربندی و سازمان دهی ساختار اطلاعاتی مورد نیاز پژوهشگاه، پشتیبانی از سرویسهای راه اندازی شده،تجزیه و تحلیل نرم افزار و فرایندهای پژوهشگاه،  تامین زیرساخت و بستر مناسب شبکه برای ارائه خدمات امن به سازمان و خارج سازمان. همچنین عهده دار تامین امنیت شبکه و سیستم‌های کاربر فعال تحت شبکه پژوهشگاه می‌باشد.

۱- توسعه فراگیر و همه جانبه سیستم‌های کاربردی مورد نیاز پژوهشگاه و بررسی نیاز واحدها و ارائه خدمات به آنها
۲- برنامه ریزی به منظورتجهیز، پشتیبانی، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزارو نرم افزار مورد نیاز
۳- برنامه ریزی آموزش‌های لازم در خصوص فناوری اطلاعات و امنیت و افزایش مهارتهای تخصصی کارکنان
۴- تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های بهره برداری از سیستمهای مبتنی بر فناوری اطلاعات
۵- مدیریت  منابع در جهت رفع نواقص و کاستی‌های سیستم‌های موجود
۶- مهندسی مجدد فرآیندها، تجزیه تحلیل و طراحی سیستم‌ها و روش‌های انجام کار
۷- برنامه ریزی لازم به منظور مدیریت و کنترل پروژه‌های دفتر فناوری اطلاعات
۸- نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت‌های اصلی فاوا و انطباق فعالیت‌ها با سیاستهای کلی پژوهشگاه
۹- نظارت بر اجرای طرح‌های رایانه ای پژوهشگاه
۱۰- بررسی و تدوین نظام اطلاعاتی و رایانه ای مورد نیاز پژوهشگاه
۱۱- برنامه ریزی در خصوص نگهداری و پشتیبانی و استفاده بهینه از سیستمهای رایانه ای
۱۲- مدیریت منابع در جهت برقراری خدمات اینترنتی پایدار (۲۴*۷) به شکل محلی برای کاربران
۱۳-  مدیریت منابع  در جهت برقراری پست الکترونیک سازمانی برای پژوهشگران و کارشناسان مرکز
۱۴- تجهیز و بروزآوری سامانه‌های اطلاعاتی پژوهشگاه نظیر سامانه جامع کتابخانه دیجیتال و سامانه‌های مورد استفاده
۱۵- ایجاد تسهیلات دسترسی به مجلات معتبر علمی و پایگاه‌های اطلاعاتی الکترونیکی
۱۶- اجرای سیاست‌های اعلام شده  حوزه فناوری اطلاعات از جانب ریاست پژوهشگاه
۱۷-  نظارت بر اجرای استانداردهایIT در سطح پژوهشگاه
۱۸- ارتقاء سطح دانش فنی کارکنان جهت بهره برداری مطلوب از فناوری اطلاعات
۱۹-  تدوین و بروز نگه داشتن service catalog    برای پژوهشگاه
۲۰-  راه اندازی service desk   و بهینه سازی پاسخگویی به کاربران
۲۱- برنامه ریزی عملیاتی جهت پاسخگویی به نیازها بر اساس اولویت‌های پژوهشگاه
۲۲- کنترل و نظارت بر حسن اجرای فرآیندها و روش‌های ابلاغی و بررسی میزان اثر بخش بودن آنها
۲۳- بررسی و انجام مطالعات مستمر در خصوص نارسایی‌ها و مشکلات مربوط به سیستم‌ها، فرآیندها  و روشهای اختصاصی و عمومی موجود  پژوهشگاه و برنامه ریزی برای اصلاح و بهسازی آنها با همکاری واحدهای ذیربط

مدیریت دفتر

آقای مهندس میرزاد مدیریت دفتر فناوری اطلاعات را ازمهرماه سال ۹۸ بر عهده دارند.
  • تامین زیرساخت امن و مطمئن به منظور میزبانی سرور‌ها و سرویس‌ها برای سازمان‌ها و موسسات
  • تامین زیرساخت امن و مطمئن شبکه کاربران به داده‌ها و اطلاعات سازمانی
  • تامین، توسعه، استقرار و پشتیبانی سامانه‌های نرم افزاری مدیریت فرایندهای اداری، مالی، آموزشی، پژوهشی، در جهت نیل به دولت الکترونیک
  • تحلیل کامل فرایندهای سازمانی موجود و بهبود آن جهت افزایش کیفیت اجرا، افزایش بهره‌وری، کنترلهای هوشمند و سرعت اجرا
  • توسعه فراگیر و همه جانبه سیستم‌های کاربردی مورد نیاز سازمان و ترویج تفکر سیستمی و فرهنگ سازی، آموزش و بازآموزی کارکنان در استفاده از سامانه‌ها و ابزار‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

درباره ما

این سامانه در راستای معرفی خدمات دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت شفافیت عملکرد دفتر و پاسخگویی به کاربران پژوهشگاه راه اندازی شده است.

   

ارتباط با ما

  • نشانی:    تهران، خیابان کارگرشمالی، روبروی سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری ارتباطات
  • تلفن تماس: ۸۴۹۷۷۰۹۵
  • رایانامه: ICT-info@itrc.ac.ir